14 Temmuz 2015 Salı

ŞE7T4N - Joe Hill



Arkadaşlar merhaba

Bir süredir kayıplardaydım ama bugün yeni bir yorumla buradayım.

Öncelikle Joe Hill kimdir, necidir ? 

Bu amca Stephen King'in büyük oğlu ama babasının şöhretinden nemalanıyor denmesin diye Joseph Hillstrom King adı yerine Joe Hill'i tercih ediyor. E ben de bu adamın King'in oğlu olduğunu duyunca kitaba başlama kararı aldım.

Konudan ufacık bahsedecek olursak kendi totemlerini kullanarak düşünce yolları oluşturabilen bazı özel insanların olduğu dünyamızda Manx isimli sadistimizin Ş7T4N plakalı  Rolls Royce Wraith model arabasıyla küçük çocukları her günün noel günü olduğu, çocukların mutlu mesut yaşayacakları, kendi düşünce yollarıyla oluşturduğu Noelistan'a kaçırdığı, ve yine bisikletini kullanarak özel köprüsünden geçerek kayıp şeylere ulaşmayı başaran baş karakterimizin yollarının kesişmesiyle ortaya çıkan güzel, uzun bir serüven. 600 sayfanın üstünde cüssesine rağmen birkaç günde rahatça bitirilebilir.

Konu noel ve çocuklar olunca akla sevimli bir dünya geliyor ama Joe Hill oldukça iğrenç (kalite bakımından değil anladınız siz) bir kurgu yaratmayı başarmış arkadaşlar. Birçok yan hikayecik ve karakterin de geçtiği romanda karakterleri başkarakter dışında başarılı buldum. Başkarakter biraz yapay kaçmış sanki. Karakterimizin çocukluk dönemlerinde bu göze çarpmazken büyümüş halini gördüğünüzde siz de bana hak vereceksiniz. 

Klişeler yok mu ? Dibine kadar var.

Joe Hill +9 korku filmi itemi olan "korkunç küçük kız" kavramını bolca önümüze sürmüş bu kitapta. Bunun yanında ilk defa karşılaştığım bölüm bitimlerinin bir kısmında heyecan yaratmak adına cümleyi yarıda kesme olayı da garip geldi.

Bunun dışında Noelistan ve içindeki çocuklar, o sadist dünya ve o soğuk kanlı, hiç de masum olmayan çocuklar kesinlikle okunmaya değer. Ben romanı genel anlamda
başarılı buldum ve ben sana bu adamın diğer iki kitabı olan "Kadife Kutudaki Hayalet" ve "Boynuzlar" kitaplarını ulaştırırım, satarım, oku yolla yabancı değilsin diyen arkadaşlar olursa sağ taraftaki iletişim formundan bana ulaşabilirlerse çok sevinirim.


Puan: 8.5/10

3 yorum:

  1. Merhaba ! :) Bir kitap yorumuna karşı kitap almak için bir blog buldum :) Kitap 640 sayfaymış ve ben pek korku okuyamam, zorlarım kendimi ancak akıcı mı bu kitap onu sormak istiyorum ? :))

    YanıtlaSil
  2. Güzel, akıcı bir kitap hocam sıkılmazsınız sanıyorum.

    YanıtlaSil
  3. Bu arada ben de bloguma beklerim, takibe aldım :)

    YanıtlaSil