15 Aralık 2014 Pazartesi

Marslı - Andy Weir

Okuduğum son 3 kitaba bakarsak oldukça iyi tercihler yaptığımı görüyorum. Önce Mesaj gibi mükemmel bir bilimkurgu, hemen ardından Locke Lamora'nın Yalanları gibi mükemmel bir fantastik kurgu ve hemen ardından elimde tuttuğum Marslı. 

Bu kitabın çevrilmesi için aylardır bekleyen bilimkurgu severlerden biri de bendim ve günler öncesinden önsipariş verip beklemeye başladım. Elimde yarım bırakamayacağım bir kitap olan L.L.Y. olunca  Marslı'yı bitirmem kitabın çıkış tarihinden 3 gün sonraya ertelenmiş oldu.

Rosetta uzay aracının kuyruklu yıldıza inişinde hop oturup hop kalktık. İnterstellar'dan çıktığımızda birçoğumuzun ağzı açık kaldı ve bunlar olalı beri geçen kısa sürede heyecanlanmamız için önümüzde yepyeni bir sebep peydah oldu; 

"Marslı"



Arka kapakta birçok ünlü yazardan dökülen methiyeleri es geçersek tanıtım adına şu cümle yer alıyor; 

"Altı gün önce, Mark Watney Mars’a ayak basan ilk insanlardan biriydi. Şimdi ise, orada ölmesi neredeyse kesin."

Evet arkadaşlar karakterimizin adı Mark Watney.Kendisi bir mühendis ve aynı zamanda botanist zira Mars'a göreve giden Ares 3 ekibinde herkese birden fazla uzmanlık alanı düşüyor. Mark'ı romanın başlangıcında kelimenin tam anlamıyla batmış olarak görüyoruz. Kıyafetinde delik açan bir iletişim anten parçası nedeniyle olumsuz şartlar yüzünden ekibinin öldü sanıp mars'a terk ettiği Mark gözlerini açıyor ve mucizevi şekilde bir şansla hayatta kaldığını görerek kitaba başlıyoruz.

Peki bir insan mars'ta ne yapabilir ? Su ihtiyacı ? Ya yiyecek ? 

Kitap Mark'ın tuttuğu günlükler şeklinde ilerliyor. Öleceğini düşünen ve arkasında bir iz bırakmak isteyen Mark, mars yüzeyinde nasıl hayatta kalacağını düşünürken bir yandan da günlük tutuyor. Biz bu günlükleri tutulduğu şekilde okuyoruz ve Mark durumu bize aktarırken bizle bir sohbet havasında aktarıyor her şeyi.

Karakterimiz tam bir çözüm bulucu ve mizah anlayışıyla ekip arkadaşları arasında ün salmış biri olunca "Öleceğim!" depresyonuna girip ölümü beklemek yerine moralini yüksek tutup kısıtlı imkanlarıyla hayata tutunmaya çalışıyor. Unutmadıysanız kendisi mühendis ve botanist demiştim. Yani bozulan şeyler ondan sorulur. İyi ama bir sonraki mars görevi için gelecek ekip için 4 yıl yaşamayı başaracak mı derseniz cevabı bu 25 lira etikektli şirinciğin içinde.

Andy Weir okuyucuyu nasıl romanın başında tutacağını gerçekten iyi biliyor zira bu kitaba dün başlamıştım ve bugün bu yorumu yapıyorum. Eminim dün dışarıda sürtmesem bu yorumu dün girecektim.

Peki nasıl bir bilimkurgu bu "Marslı" ?

Tamamen bilimsel bir bilimkurgu arkadaşlar. Yeşil adamlar ellerinde lazer tabancalarıyla mars kraliçesini zalim venüs kralına karşı korumaya çalışmıyorlar. Her şey bilim üstüne kurulu bu kitapta. Olağanüstü teknolojiler mevcut değil. Yani tamamen gerçekçi bir bilimkurgu kitabına bakıyor olacaksınız bu kitabı elinize aldığınızda.  Esprili üslubu ve heyecanını hiç kaybetmeyen yapısıyla da muhtemelen hemen bitirivereceksiniz.

Şahsım adına konuşacak olursam okuduğum her bir sayfayı yırtıp, çikolata sosuna bandırıp yiyesim geldi.

Sırada ne var ? 

Tabii ki Hobbit'in yeni filminin çıkmasına 2 gün kala Hobbit'i birkaç yıl aradan sonra tekrar okumak için elime alacağım.

10/10

4 yorum:

  1. İthaki o kadar güzel tanıtımlar yaptı ki ben de görünce hemen sipariş vermiştim ve bugün elime ulaştı. Spoiler yememek için yazının tamamını okumadım ama şu sondaki sayfaları yırtıp çikolata sosuna bandırma olayını görünce daha çok merak ettim :D Hemen başlıyorum ben de

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bahsettiklerim ilk 15-20 sayfada falan göreceğiniz şeylerin ötesine geçmiyor hocam gönül rahatlığıyla okuyabilirsiniz yazıyı :)

      Sil
  2. Merhaba
    Okuyunca bende merak ettim. Konusu ve gerçekliğe yakınlığı ile güzele benziyor. Normalde gördüğüm ama bakıp geçtiğim bir kitaptı. Bloglar bu işe yarıyor demek ki :) İnsanları kitapları almaya yönlendiriyor. Parası tabi yüksek biraz ama babil baya indirim yapmış. Neyse listeye atayım bir ara bakarım :) gaza gelmeye lüzum yok bu ay İstanbul buluşması var sitenin malum ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bloglara tanıtım için kitap yolluyor yayınevleri hocam. Yani blogların kitap sattırmada etkisi büyük aslında. Tabii ben mütevazi hit oranımla bir sponsora sahip değilim 15 tl verip aldım idefix'in ithakiye %40 indirim kampanyasından :)

      Sil