16 Ağustos 2014 Cumartesi

Kan Şarkısı - Anthony Ryan



Vücut nedir? Vücut kabuktur, ruhun beşiğidir. Ruhsuz vücut nedir? Çürümüş etten başka bir şey değildir. Sevdiklerinizin vefatını, kabuklarını ateşe vererek kutlayın. Ölüm nedir? Ölüm, Öte’ye açılan kapı ve Ayrılmışlar’la birleşmedir. Hem son, hem başlangıçtır. Ölümden korkun ve hoş karşılayın. 

-İtikad Öğretisi-

Bugün "Neciymiş Bu Kitap ?" diyerek başladığım Anthony Ryan'dan "Kuzgunun Gölgesi" serisinin ilk kitabı olan "Kan Şarkısı" kitabına göz atacağız.Kurgusal gidişat konusunda spoiler vermeden, minimal düzeyde detaydan bahsederek (bu detaylar kitabın ilk sayfalarında göreceğiniz bilgilerin ötesine geçmeyecek) tanıtmaya çalışacağım yani spoiler korkusu taşımadan gönül rahatlığıyla okuyabilirsiniz.

Öncelikle sizlere KralKatili Güncesi hayranlığımdan bahsedeyim.KralKatili Güncesi'ni 2 yıl önce okumuş ve her yerde reklamını yapar olmuştum hala da yaparım.Benim için KKG (bu şekilde bahsedelim) dedin mi akan sular durur.Niye söylüyorum bunu ? Çünkü Kan Şarkısı'nı KKG ile de kıyaslayacağım zira eserde açık bir KKG esintisi mevcut.

Kitaptaki başkahramanımızın ismi Vaelin Al Sorna.Peki nasıl dinliyoruz Vaelin'in hikayesini ? Bir tarihçiye anlattığı yaşamöyküsü şeklinde.KKG okuyucuları için tanıdık geldi sanki değil mi ? Kitabın hemen başında karakterimizin ünvanları sayılırken göreceğiniz "Umut Katili" ifadesi de sanki KralKatili'ni andırmış birazcık değil mi ? Evet arkadaşlar dediğim gibi yazar KKG'den etkilenmiş.Yazar Buz ve Ateşin Şarkısın'dan da etkilenmiş.Yukarıdaki iki etki haricindeki etkileri siz okuyucular okurken kendiniz yakalarsınız.Gerek karakter bazında gerekse ufak bazı detaylar/olaylar birtakım benzerlikler taşıyor ama korkmayın bu kitap ne çakma KKG ne de çin malı Taht Oyunları.Bu kitap bazı esintiler harici oldukça özgün,muhteşem bir kitap.

Size "minimum bilgi" sözü verdiğimden zaten kitabın başında göreceğiniz şekilde konudan azıcık bahsedeyim.

Karakterimiz savaş lordunun oğlu Vaelin babası tarafından Sparta tarzı eğitim verilen (blog'un altlarındaki Ateş Geçitleri yorumuna göz atın Spartalılar konusunda) 6. Nişan'a teslim edilir ve bu andan itibaren Vaelin İtikad'ın koruyucusu olmak için 6. Nişan'a gelen diğer "kardeşleri" gibi zorlu bir süreçle bir savaşçı olmak için çabalar.6. Nişan itikad inancına iliklerine kadar bağlı 6 haneden yalnızca biri diğerlerini de siz kendiniz görürsünüz okurken.Kitap baştan sona dopdolu bir kitap olmuş.

Tekrar KKG serisine de dönerek karşılaştıralım isterseniz.KKG hayranlığımdan bahsetmiştim ama şunu da belirtmezsek haksızlık etmiş oluruz.KKG serisinin bize 2000 sayfada sunamadığı aksiyondan fazlasını Kan Şarkısı'nın 1/3'lük kısmında sunmuş Anthony Ryan geri kalan kısmın da gümbür gümbür olduğunu hesaba katınca 664 sayfalık oldukça vahşi, epik bir destan sizi bekliyor.Ayrıca KKG gibi ana hikayeye çok az değinen Patrick Rothfuss'un aksine Anthony Ryan konuyu oldukça kararlı bir şekilde sunmuş okuyucuya.Kan Şarkısı'nı bitirdiğim şu günde KKG serisine çok ciddi bir rakip geldiğini gördüm.Boynuz kulağı geçecek gibi duruyor.Ben okurken müthiş bir keyif duydum ve hatta okuma sürecini de elimden geldiğince geciktirdim ki hemen bitmesin.Çeviri de iyi olunca yüzümü buruşturmadan bitirmiş ve ithaki'ye devam kitabının ülkemizde yayınlanacağı tarih konusunda mail atarken buldum kendimi.

Kuzgunun Gölgesi serisinin ikinci kitabı Tower Lord'ı 2015 sonbaharında göreceğimiz hakkında bir geridönüş yaptı İthaki bana.Bunu da buradan duyurmuş olalım.


10/10

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder